Hva er Cyberskolen?

Det er ikke lett å være trygg i en digital hverdag, men du trenger ikke mastergrad i informasjonssikkerhet for å holde cyberkriminelle unna.

Du trenger ikke dyre verktøy eller å være noe ekspert på data for å være elev på Cyberskolen. Å holde seg trygg i cyberspace handler mest om kunnskap og holdninger. På cyberskolen lærer du hvordan akkurat DU kan holde deg trygg i en stadig mer digital hverdag.

Cyberskolen er et gratis ukentlig nyhetsbrev som holder deg oppdatert og informerer deg slik at du kan gjøre trygge valg.
Cyberspace er en betegnelse på en «verden» av sammenkoplede datasystemer og informasjonsressurser. Ordet Cyberspace ble første gang brukt av forfatteren William Gibson i science fiction-romanen Neuromancer (1984).

Skrevet av en skikkelig nerd

Cyberskolen er skrevet av meg: Audun. Han som har bokhyllen full av av bøker om cybersikkerhet skrevet før «cyber» i det heletatt var et begrep. Han som har funnet sikkerhetshull hos for eksempel Nordea og Finn, og til og med har fått en CVE opprettet.

Tilgang til alt sammen

Hvis du registrer deg får du tilgang til alt som er lagt ut frem til nå, i tillegg til alt som kommer. Ditt helt eget private lille bibliotek med kunnskap om cyber.

Rykende ferskt, rett i innboksen

Alt leveres rett i innboksen din. Da slipper du å bekymre deg for at irriterende algoritmer bestemte seg for at du ikke ville lese ukens nyhetsbrev.